Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Az archívum

Cikkek találhatók

Szent Család napi áldás

2018.01.01

| Menüpont: Nyitóoldal

| Fényképek: Szent Család napi áldás_2017

img_20171231_120506.jpgAz előző évek gyakorlatát követve idén is örömmel ünnepelte a kazincbarcikai egyházközség a Szent Család templom búcsúünnepét. Ez az ünnep mindig különbözik kicsit más templombúcsútól, hiszen...

,,Egy csepp mézzel…” – #szalézi7 a szaléziban

2018.02.05

| Fényképek: Szalézi7

szalezi7_kis.jpgIdén első alkalommal szerveztük meg az iskolában Szalézi Szent Ferenc és Don Bosco ünnepéhez kapcsolódóan a szalézi hetet. A két ünnep között január 24-31-ig különböző interaktív programokkal, vidám hangulattal vártuk a diákokat reggel az iskola bejáratánál. Az volt a célunk, hogy a gyerekek érezzék, hogy ezek a napok különlegesek, hogy ünnep van. A hét témája az idei Szalézi Gálától kezdve Szalézi Szent Ferenc híres mondata köré épült fel: ,,Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni , mint egy hordó ecettel.” Ezzel a mondattal arra igyekeztünk figyelni, hogy kedvességgel és szeretetteljességgel sokkal több eredményt tudunk elérni, ahogy azt Don Bosco is tanítja nekünk.

Katolikus Karitász Bál - Kazincbarcika 2018

2018.03.05

| Fényképek: Katolikus Karitász Bál - 2018

bal_2018_kis.jpgMásodik alkalommal a Don Bosco Sportcsarnokban, egyébként 22. alkalommal került megrendezésre a jótékonysági katolikus bál 2018. február 10-én.

Az Avilai Szent Teréz templomban - Tűz Tamás: Keresztút

2018.03.05

| Menüpont: 2018 eseményei

keresztut_kis.jpg2018.03.03-án, szombat du. 5-kor a kazincbarcikai Avilai Szent Teréz templomban Pipó József és Barátai előadták Tűz Tamás papköltő megzenésített keresztútját.

Szalézi siker az országos ünnepi rajz- és esszépályázaton

2018.03.08

| Menüpont: 2018 eseményei

hatba_szurt_herceg_k.jpg3. díjat nyert Elleh Emily, a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium diákja

2018-ban a Nemzetstratégiai Kutatóintézet ismét meghirdette az „Ünnepi rajz- és esszépályázat a magyar címer és zászló megünneplésére” elnevezésű országos versenyt. A pályázaton nemcsak magyarországi, hanem határon túli magyar fiatalok is indulhattak. Iskolánkat két tanuló képviselte, akik közül Elleh Emily Chioma 9. C osztályos tanuló a középiskolai rajz-kategóriában 3. helyezést ért el a „Hátba szúrt herceg” című alkotásával. Felkészítője Bukodiné Sólyom Ilona, a gimnáziumunk tanára volt.

Keresztút az Avilai Nagy Szent Teréz Plébániatemplomban

2018.03.21

| Fényképek: Keresztút az Avilai templomban - 2018

keresztut_2018_kis.jpg2018. március 20-án

„Jertek, hívek, a szent keresztútra,

Gondoljunk a szenvedő Urunkra,

Öleljük át véres keresztfáját,

Sirassuk meg keserves halálát.

2018. március 20-án 17 órai kezdettel az Római Katolikus Egyházközség képviselő-testületi tagjainak vezetésével a hívek keresztúton vettek rész az Avilai Szent Teréz Plébániatemplomban.

Karitász kirándulás a Cserehát településeire.

2018.05.03

| Menüpont: Közösségek

| Fényképek: Karitász kirándulás a Cserehát településeire.

karitasz_cserehat_2018_kis.jpg2018.04.28-án karitász kirándulást szerveztek a Cserehát szépséges vidékére. A Szent Család plébániáról többen becsatlakoztak olyanok is, akik nem karitásztagok, de ők is szerettek volna egy kicsit kikapcsolódni.

Ft. Vitális Gábor plébános atya, déghi címzetes apát

2018.05.08

| Menüpont: 2017 eseményei

vitalis_gabor_kis.jpg2017. december 24-én az Egri Főegyházmegye több lelkipásztora számára kitüntető címeket adományozott dr. Ternyák Csaba érsek atya. 2017. december 24-én kelt levelével az Egri Főegyházmegyében végzett áldozatkész szolgálata elismeréseként a Boldogságos Szűz Máriáról nevezett déghi címzetes apáttá nevezte ki Vitális Gábor szalézi atyát, a kazincbarcikai szerzetesi közösség igazgatóját, kazincbarcikai plébánost, a Magyar Szalézi Tartomány tartományfőnöki vikáriusát, kifejezve ezzel nemcsak a maga, hanem a paptestvérek és a hívek nagyrabecsülését és tiszteletét is.

Nyári tábor 2018

2018.05.21

| Menüpont: 2018 eseményei

nyari_oratorium_kis.jpgKedves Szülők és kedves Gyerekek!

Lassan elérkezik a nyár és jövő hónapban várunk benneteket a Szalézi Nyári Napközibe. Nagyon sok felnőtt, és fiatal segítő, animátor készül és vár benneteket.

A tábor hetében az agymanók kalandjait élhetjük át közösen, azzal a különbséggel, hogy a két hét folyamán sok különleges vendég fog segíteni minket, hogy közösen megtudjuk, hogy a boldogság hogyan szerezhető vissza. Sok játék kirándulás és élmény vár majd rátok. Szóval mi is nagyon várjuk már a tábort de leginkább titeket.

Római utazás 2018. május 29-június 2.

2018.06.13

| Fényképek: Római utazás 2018

roma_kis.jpgMájus 29-én, kedden hajnali két órakor indult el egy csodálatos kis vakáció a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium diákjai számára. 20 szalézis diák és hét tanár három mikrobusszal indult el izgatottan Róma felé. Mielőtt szállásunkat elfoglaltuk volna Genzano di Romaban ellátogattunk egy hangulatos kisvárosba, a Rómától kb. 100 km-re található Orvietóba. Hosszú séta után egy nagy térre keveredtünk, ahol tátva maradt a szánk, mert láthattuk Orvietó büszkeségét a hatalmas gótikus dómot. Kis sétát és városnézést követően szállásunkhoz érkeztünk a Gezanóban lévő Szalézi Rendházhoz. Itt megismerkedtünk egy magyar szerzetessel, Balázzsal, aki itt tanul. A vacsora után mindenki aludni ment, mert másnap még fáradtabbak leszünk majd, de sok élménnyel gazdagabbak is.

Barcikai nyári karitásztábor Dédestapolcsányban

2018.08.05

| Menüpont: Közösségek

| Fényképek: Karitásztábor 2018, Dédestapolcsányban

dedesi_tabor_2018_kis.jpg2018. 07-23-án, hétfő reggel már mindenki izgatottan várt a kazincbarcikai Spar parkolójában, hogy végre elinduljunk Dédestapolcsányba arra a plébániára, aminek idén Gábor atya felújíttatta a vizesblokkjait. Amíg a buszra vártunk ismerkedős játékokkal ütöttük el az időt.  Dédesbe érve mindenki kapott egy kis szabadidőt, hogy kipakoljon és elrendezkedjen. Miután végeztünk a szabályok egyeztetése volt előtérben, na és persze a csoportbeosztás. Utána egy szokatlan dolog következett, hisz mi is besegítettünk a feladatba. Természetesen a konyhán dolgozó nénik már reggel óta dolgoztak, hogy finom ebéd fogadjon minket, de úgy gondolták, hogy jobban fog esni, ha mi is besegítünk. Így két csapat kókuszgolyót gömbölyített, a harmadik pedig a zöldségeket pucolta a levesbe. Miután megettük a közösen elkészített ízletes ebédet csoportos foglalkozások voltak. A délután hátralévő részében a dédesi iskolában sportoltunk és egy akadályversenyre került sor.

Hirdetések

2018.08.12

| Menüpont: Hirdetések

| Fényképek: Szent Család Plébániat.

evkozi_19_kis.jpg2018.08.13. – 08.19.

1. Augusztus 15. szerda, PARANCSOLT ÜNNEP! A szentmisén való részvétel kötelező.! Ezen a napon reggel 8 órakor az Avilai Szent Teréz templomban csendes szentmise lesz, és este a szokott rend szerint 18 órakor a Szent Család templomban.

1. Augusztus 14-én, kedden, 19 órától Sebestyén Márta és Szamosi Szabolcs adnak koncertet a Szent Család-templomban a 6. Kolorcity Fesztivál rendezésében. Néhány tiszteletjegyet adtak számunkra, akik szeretnének kapni belőle, azok a Szent Család templomban kérhetnek a készlet erejéig és csak személyesen egyet-egyet.

1. Augusztus 17-én, pénteken, 17.00 órától NEMZETKÖZI KÓRUSHANGVERSENY lesz a kazincbarcikai Szent Család templomban. A hangverseny a nyíregyházi CANTEMUS NEMZETKÖZI KÓRUSFESZTIVÁL kihelyezett programja. A fesztivál szervezője Szabó Dénes zenepedagógus, Kossuth-díjas karnagy, a Nemzet Művésze. A tervezett kórushangversenyen 3 kórus lép fel: a San Juan Egyetem Vegyeskara (Argentínából), a Pilgrim Gyermekkar (Dél-Koreából) és a Cantemus Ifjúsági Vegyeskar (Nyíregyházáról). A koncert tervezett időtartama 60 perc. A belépés díjtalan. Sok szeretettel hívunk és várunk mindenkit!

1. Idén, augusztus 19-én, vasárnap, ünnepeljük a Szent Család templomunk felszentelésének 11. évfordulóját. Ezen a napon a Szent Család templomban csak egy szentmise lesz, délelőtt 10,30-kor, melyet Ficzek László kanonok atya, általános helynök fog tartani. A szentmise keretében kerül sor plébános atya apáti ruháinak megáldására. Ahogy szokás, ilyenkor a mise után kis agapét szeretnénk tartani, erre az alkalomra kérjük a kedves hívek sütemény adományait.

1. Mivel augusztus 19-én országos kerékpár verseny lesz Kazincbarcikán, ezért a Szent Család-templom körül is ÚTLEZÁRÁSOK LESZNEK, de a várossal egyeztetve, akik a búcsú ünnepre jönnek és szeretnének a parkolónkban parkolni, azokat az útlezárás ellenére is beengedik a parkolóba. Kérem, hogy akik ezt a lehetőséget szeretnék igénybe venni, azok egyértelműen jelezzék az útlezárást végzők számára, hogy a templombúcsúra érkeztek és a parkolót szeretnék igénybe venni. A parkoló megközelítése csak a Május 1. útról és az Attila útról lehetséges.

1. Augusztus 19-én, vasárnap, 19 órától a templomunk búcsú ünnepe alkalmából orgonahangversenyt adnak kántoraink a Szent Család-templomban. Sok szeretettel hívjuk és várjuk a kedves érdeklődőket.

1. Augusztus 20-án, hétfőn Szent István királyunk ünnepén 10 órakor lesz ünnepi szentmise a Szent Család templomban. Ezen a napon a Szent Család templomban csak egy szentmise lesz délelőtt 10-órakor Kérem az egyházközség azon tagjait, különösen az Egyháztanács tagjait, és akik ilyenkor segíteni szoktak, hogy egymás közt megbeszélve a feladatokat, mindenki vállaljon részt a munkából.

Szeretettel köszöntjük a héten név és/vagy születésnapjukat ünneplő kedves testvéreket!

Mappák találhatók

Dátum: 2018.03.21
Fénykép: 5
Mappák: 0

Karitász kirándulás a Cserehát településeire.