Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

2018 eseményei

Cikkek

Rendfőnöki látogatás 2018. november 2.

2018.09.04

| Menüpont: 2018 eseményei

angel_fernandez_artime_kis.jpgNagy megtiszteltetésben lesz részünk november másodikán, mert Don Bosco tizedik utódja Kazincbarcikára látogat. A rendfőnök atya kazincbarcikai látogatása háromnapos magyarországi látogatása egyik fő eseményeként valósul meg, hiszen Magyarországon városunkban a legjelentősebb a szalézi jelenlét.

Római utazás 2018. május 29-június 2.

2018.06.13

| Fényképek: Római utazás 2018

roma_kis.jpgMájus 29-én, kedden hajnali két órakor indult el egy csodálatos kis vakáció a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium diákjai számára. 20 szalézis diák és hét tanár három mikrobusszal indult el izgatottan Róma felé. Mielőtt szállásunkat elfoglaltuk volna Genzano di Romaban ellátogattunk egy hangulatos kisvárosba, a Rómától kb. 100 km-re található Orvietóba. Hosszú séta után egy nagy térre keveredtünk, ahol tátva maradt a szánk, mert láthattuk Orvietó büszkeségét a hatalmas gótikus dómot. Kis sétát és városnézést követően szállásunkhoz érkeztünk a Gezanóban lévő Szalézi Rendházhoz. Itt megismerkedtünk egy magyar szerzetessel, Balázzsal, aki itt tanul. A vacsora után mindenki aludni ment, mert másnap még fáradtabbak leszünk majd, de sok élménnyel gazdagabbak is.

Nyári tábor 2018

2018.05.21

| Menüpont: 2018 eseményei

nyari_oratorium_kis.jpgKedves Szülők és kedves Gyerekek!

Lassan elérkezik a nyár és jövő hónapban várunk benneteket a Szalézi Nyári Napközibe. Nagyon sok felnőtt, és fiatal segítő, animátor készül és vár benneteket.

A tábor hetében az agymanók kalandjait élhetjük át közösen, azzal a különbséggel, hogy a két hét folyamán sok különleges vendég fog segíteni minket, hogy közösen megtudjuk, hogy a boldogság hogyan szerezhető vissza. Sok játék kirándulás és élmény vár majd rátok. Szóval mi is nagyon várjuk már a tábort de leginkább titeket.

Keresztút az Avilai Nagy Szent Teréz Plébániatemplomban

2018.03.21

| Fényképek: Keresztút az Avilai templomban - 2018

keresztut_2018_kis.jpg2018. március 20-án

„Jertek, hívek, a szent keresztútra,

Gondoljunk a szenvedő Urunkra,

Öleljük át véres keresztfáját,

Sirassuk meg keserves halálát.

2018. március 20-án 17 órai kezdettel az Római Katolikus Egyházközség képviselő-testületi tagjainak vezetésével a hívek keresztúton vettek rész az Avilai Szent Teréz Plébániatemplomban.

Szalézi siker az országos ünnepi rajz- és esszépályázaton

2018.03.08

| Menüpont: 2018 eseményei

hatba_szurt_herceg_k.jpg3. díjat nyert Elleh Emily, a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium diákja

2018-ban a Nemzetstratégiai Kutatóintézet ismét meghirdette az „Ünnepi rajz- és esszépályázat a magyar címer és zászló megünneplésére” elnevezésű országos versenyt. A pályázaton nemcsak magyarországi, hanem határon túli magyar fiatalok is indulhattak. Iskolánkat két tanuló képviselte, akik közül Elleh Emily Chioma 9. C osztályos tanuló a középiskolai rajz-kategóriában 3. helyezést ért el a „Hátba szúrt herceg” című alkotásával. Felkészítője Bukodiné Sólyom Ilona, a gimnáziumunk tanára volt.

Az Avilai Szent Teréz templomban - Tűz Tamás: Keresztút

2018.03.05

| Menüpont: 2018 eseményei

keresztut_kis.jpg2018.03.03-án, szombat du. 5-kor a kazincbarcikai Avilai Szent Teréz templomban Pipó József és Barátai előadták Tűz Tamás papköltő megzenésített keresztútját.

Katolikus Karitász Bál - Kazincbarcika 2018

2018.03.05

| Fényképek: Katolikus Karitász Bál - 2018

bal_2018_kis.jpgMásodik alkalommal a Don Bosco Sportcsarnokban, egyébként 22. alkalommal került megrendezésre a jótékonysági katolikus bál 2018. február 10-én.

,,Egy csepp mézzel…” – #szalézi7 a szaléziban

2018.02.05

| Fényképek: Szalézi7

szalezi7_kis.jpgIdén első alkalommal szerveztük meg az iskolában Szalézi Szent Ferenc és Don Bosco ünnepéhez kapcsolódóan a szalézi hetet. A két ünnep között január 24-31-ig különböző interaktív programokkal, vidám hangulattal vártuk a diákokat reggel az iskola bejáratánál. Az volt a célunk, hogy a gyerekek érezzék, hogy ezek a napok különlegesek, hogy ünnep van. A hét témája az idei Szalézi Gálától kezdve Szalézi Szent Ferenc híres mondata köré épült fel: ,,Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni , mint egy hordó ecettel.” Ezzel a mondattal arra igyekeztünk figyelni, hogy kedvességgel és szeretetteljességgel sokkal több eredményt tudunk elérni, ahogy azt Don Bosco is tanítja nekünk.