Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Barcikai nyári karitásztábor Dédestapolcsányban

2018.08.05

A kedd is nagyon jól telt, hisz délelőtt azt tapasztalhattuk meg, hogy hogyan kapcsolódik a szentmise a játékhoz és a sporthoz. Majd délután elmentünk a vadnai strandra, ahol mindenki remekül érezte magát, mivel az időjárás remek volt. Szerda délelőtt több kézműves foglalkozáson vehettünk részt: gyöngyfűzés, hajtogatás és sütögetés. Sokat tanulhattunk még az elsősegélynyújtásról is. Ebéd után pedig elindultunk a hosszú túránkra, ahol kb. 20km-t gyalogoltunk, amíg Bánhorváthiba értünk. Éhen nem maradtunk akkor sem, mert amikor megérkeztünk finom dinnyével és süteménnyel vártak minket. A legjobban várt nap természetesen a csütörtök volt, mivel már reggeli után útra keltünk és elindultunk Egerbe. Elsőnek megtekinthettük hazánk 2. legnagyobb bazilikáját. A bazilika kántora, Urbán tanárúr pedig játszott nekünk az orgonán, és sok érdekességet mutatott be a hangszerek királynőjéről. Ezután egy étteremben megebédeltünk, majd elindultunk a strandra. Ott mindenki nagyon jól érezte magát, hisz az idő ismét csodálatos volt. A strand után még a bazilikában részt vettünk egy csodálatos szentmisén.dedesi_tabor_2018_sutes.jpg Mikor visszaértünk már várt minket az előkészített tűz a szalonnasütéshez, és közben lezajlott a „ki mit tud”, ahol a sok fellépő szinte tülekedett, hogy megmutathassa, hogy miben tehetséges. Eljött a péntek, a tábor utolsó napja . A gyerekekben kettős érzés volt, mivel már mentek volna haza, mégsem akartuk a barátaikat elhagyni. Pakoltunk és megnéztük az ezen a héten készült képeket. Elmentünk az utolsó közös misére majd ezek után elindultunk haza.

Megjegyzendő, hogy első napon sokszor esett, másnap délelőtt is, de mikor délután strandra mentünk szép idő volt. Szerdán a kiránduláson, majd csütörtökön is – amikor nagyon kellett – verőfényes napsütés várt bennünket. Az Úr rámosolygott a sok virgonc táborozóra, akik Ági néni vezetésével lelkesen reggeli tornáztak, imádkoztak, sokan önként is elmentek fakultatív szentmisére, és a vietnámi Ferenc atya, valamint Márkó bácsi vezetésével óriás ugráló köteleztek. A kazincbarcikai karitászt alapító Kati néni, dédesi Éva néni, Margó néni, barcikai Éva néni és mások segítségével „csak úgy magától” finomabbnál finomabb ételeket ehettünk. Köszönjük szépen Istennek, a szervezőknek ezt a csodálatos hetet, ahol biztosan állítjuk, hogy mindenki fantasztikusan érezte magát.